Saturday, February 19, 2011

Salji Di Malaysia??? Biar Betul???

terkejut tak baca title post nih???
x percaya???
check dis out..
hehe


still x mau percaya?
cuba kita tgk lagi..


x mampu nk percaya lagi?
cuba kita tgk pic yg di zoom nih


alolo..kantoi..
ada la plak biji dia..
hehe

hah, ampa dapat teka tak?
yang tak dapat nak teka apa benda tuh
confirm ampa-ampa nih bukan berasal dari kampung kan?
hehe
okay, bagi sesapa yang masih blurr tuh
let me explain

actually, benda putih2 yang macam snow tu adalah
KEKABU
apa itu kekabu?
ada jugak ke yang masih tak tau dengan Kekabu nih..
yelah kan, zaman da modern..

kekabu nih adalah asas bahan yang diletak dalam bantal2 yang kita tido tuh..
mostly, orang yang tinggal kat kwsan bandar nih
da tak pakai kot bantal kekabu
susah nk cari dah aku asa
yang senang nya
pegi tesco k carrefour k jusco k
beli bantal span k support pillow
hehe

aku ingat lagi
dulu time kat hostel
ada sorg senior tuh siap kidnap lagi bantal kekabu aku
sebab dia suka bantal tuh
n dia jarang jumpa dah bantal tuh
dasat woo penangan bantal kekabu nih..
hehe

ni lah rupa pokok kekabu tuh


pokok nih sangat tinggi ye..
dan besar
agak susah nak kait buah dia


ni plak rupa buah kekabu yg belum masak
kaler ijau
kalo dah masak, dia jadi kaler coklat muda


yang kat bawah ni plak gambar yang diambil dari dalam bilik aku
so dia quite blurring sket
and time nih hujan nak turun
dats why la gelap sket
time aku amik pic nih aku nk tunjuk
how dis kekabu turn into snow
sebab nya time nih angin kuat
kekabu2 nih beterbangan abis
tapi tak bapa nak jadi la..
kena ada camera dslr kot
hehe


so ari tuh aku bleh la imagine sket2 macammana
rupa snowing nih
yelah kan, kalo nak tunggu bleh tengok depan mata nih payah sket la kot
sapa la nk bawa aku p sana kn??
tapi snow kekabu nih bole tgk dari jauh jelah
tak bole nak buat ice-ball
nk memain
sebabnya nti kekabu masuk idong
x larat la nk bersin..
hehehe..

No comments:

Post a Comment