Tuesday, February 15, 2011

Pengalaman Naek Van Sayur??

malam td aku bermimpi pasal kwn2 time kat u dulu
so bila terbuka ja mata aku pg td,
dgn rambut mcm kena short karan lagi,
mulut x basuh nya..
aku terus duduk bersila atas katil
terterus la terimbau blk kenangan2 dgn
2 org bestie aku kat uitm dulu
antara suma2 memories tuh
ada 1 memory yg plg aku sayang
misal kata if one day, aku ada amnesia,
aku xnk lupa pasal kejadian tuh
so dat's why la aku nk tulis dalam blog aku ari nih
so dat it wont be forgotten
in what ways sekalipun
hehe

aku ingat lagi time nih jd masa kita nak sambut hari merdeka
which means dalam bulan ogos
kiranya time tuh uitm aku ada wat sambutan hari kemerdekaan la
unfortunately 31 ogos tuh jatuh pada ari weekend
so student suma xbole balik umah time tuh
sebab sambutan 2 adalah a MUST for every one yg bergelar student
kat situ..

so aku ngan bestie aku, cik tikah tersangatlah rebel..
kami kena jugak blk ari tuh
sebab kami mmg sesangat homesick
juga beserta dwet yg kurang di poket
in order nk tambah kan pitis, kami kena la blk umah
hehe
alasan ja nih
sebenarnya..kami 2 malas nak join celebration tuh
ala, bukannya ada apa pun
setakat dgr pengarah kampus berucap sepatah dua ja
then pakat2 tgk drama cinta longkang kat blakang..
apa itu cinta longkang
mungkin ada ampa yg x tau..
cinta longkang 2 satu gelaran untuk couple2 yg selalu ngedate d longkang2
hehe

back to the topic
hmm, kami mmg nk sgt balik time tuh..
macam2 cara kami pikir
sebabnya, pengarah kampus dah sekat kuar masuk student dekat pintu gate tuh
every student yg nk kuar,
WAJIB tulis nama ye..
guard2 sendiri yg akan tulis nama2 student yg nk kuar tuh
then wajib tinggalkan kad pelajar
so kalo nk redah je pintu gate tuh mmg x lepas la..
cari mampus lg adalah
so a big NO for this way..

bila tiba ari khamis tuh, aku ngan cik tikah nih..
mmg tersangatlah bergelora ye..
perasaan nak blk kampung tu ye..
even kami2 tau gate kena sekat bagai
kami tetap rebel ye..
2 2 buat keteqaq pala(kata org kedah)
bukan main happy packing baju segala..
yelah cuti kan..
abis ja kelas ari tuh..
mmg kami bw siap2 beg balik kg ke kelas
punyalah semangatkan??
kami terus jalan menuju ke gate dengan hati yg sgt waja..
yelah, nk lalu mana agi kalo nk kuar kampus kan?
terpaksa la redah jugak gate tuh..

on the way nk ke gate utama tuh..
mmg ada gate tuh ja punn
mmg hati dok dup.. dap..dup..dap..dah..
kalola kena halau balik asrama muka mmg tebal gila kowt..
dgn beg2 nya lagi..
memula 2 dapat jugak idea
nk tumpang keta senior2 yg tinggal luar kampus..
tetap depa2 nih wat ignore ja kat kami
yelah bukannya kami kenal sgt pun
hehe
padan muka kami 2...
owh.. cara ni pun x jalan jugak nih..

las2, aku dgn tikah nih mmg kebuntuan idea..
terduduk kami 2 kat bawah pokok
menanti idea turun dari langit..
dengan panas lit...lit..nih
mmg tersangat despair time nih
alahai...

nk tau mcm mana kami escape dr gate tuh..
cuba teka??
1..2...3..tettt masa da time!
ampa suma mmg sgt2 salah la..
tekaan ampa tuh mmg sgt2 tersasar jauh...
ha, ni aku bagi clue sket!!
itu adalah van sayur ye..
x dapat nk gambarkan van tuh
sebab time tuh
x ter pk pun nk amik gambar
hehe

yes!!
kami terdesperate sampai ke tahap itu..
aku dan tikah telah menumpang sebuah van sayur
pemandu dia adalah sepasang suami isteri yg agak berusia,
mesti lepa nih da ada cucu..
kami 2 tersangatlah muka x malu..
dengan muka yg sebenarnya amat tebal,
ditambah dgn muka sekupang dua
kami menahan van tuh
ala lagak gaya mcm nk tahan teksi k bus k
mcm tu lah
haha
seb baek pak cik tu benti..
Alhamdullilah..

at las kami berjaya mencari kenderaan untuk bw kami kuar..
siap cakap agi kat pak cik tuh..
kami nk tumpang sampai depan gate je pakcik..
pakcik tu memula rs segan nk tumpangkan kami
sebab situation van dia agi..
kerusi blakang dia longgar
yelah, van angkut sayur kan
what to expect!
only kaum2 vege ja yg selama nih menumpang van tuh
tp kami terus wat muka dwet se det..
kami xkisah pakcik..
bukannya kami nk duduk sgt..
kami nk sembunyi ja..
hehe..
bila da naik, skali lagi aku memalukan diri..
pak cik tuh da pesan, seat blakang goyang..
skali dia tekan minyak..
#$%*^&&^*!
terpaksa dirahsiakan perkataan2 itu
terpelanting kami 2 ke dasar van..
hahahaha
mmg memalukan sgt2..
bukan sebab jatuh
tp sebab mulut aku yg xda insurans tuh..
hatoi!!!
malu! malu! malu!
terpaksa lah aku wat tebal muka selama 5 minit..
5 minit ja perjalanan kami menaiki van sayur tuh
tp 5 minit yg sgt berharga!!
aku asa mesti x ramai yg ada pengalaman
naek van sayur time kat u dulu..
haha...

akhirnya kami lepas dari pandangan mata kasar guard2 itu..
siap pesan gi kat p.cik tuh kalo guard tanya
p.cik gitau la kami nih anak2 p.cik
hehe
dan bila lepas ja gate tuh, aku dan cik tikah pun turunla
dari van yg sgt berharga bg kami berdua tuh..
tima kasih yg x terhingga to both of pak cik ngan makcik yg
telah menolong kami berdua nih..
jasa kamu tersangatlah dihargai!!
hehe






No comments:

Post a Comment