Saturday, February 12, 2011

akibat kepingin sambal belacan

aku ni skarang mmg allergic sket la
kalo da sapa2 yg nk soh aku tumbuk sambal belacan nih..
alkisahnya bermula..
b4 dis aku mmg x pernah nk tumbuk sambal belacan sendiri
selalunya kalo ada family aku makan rmai2,
br la dpat merasa
x pun g merasa kat kedai punya
tp yg 2 x bapa syok
xda feeel
hehe

so ari tu, aku mmg tringin gila2 nk makan
sambal belacan nih..
terpaksa la aku tumbuk sendiri
kalo tak buat pulak, t meleleh air liur plak kan..
hodoh bebenor plak nti
so tumbuk la aku pun..
si cabai2 merah, cabai melaka, belacan, garam, gula
skali tgh dok syiok menumbuk guna lesung 2
ciiitttt..
terlompat sket ja sambal 2 masuk dalam mata aku!!
wuaargghhh..
mcm org gila aku menjerit..
maunya tak kn???
cabai masuk mata kot...

so dalam dok kalut tenyeh2 mata tu, aku tringat la petua2 makcik aku
kalo sambal masuk mata bubuh ......
alamak! aku lupa (dh jd mcm tagline nazmi raja lawak)
garam k gula?
garam k gula?
da mmg tahap kronik dah mata aku
otak pun xbole nk focus dah
aku amik gula dgn garam skali
telan 2 2 skali
weeeekkk
yg gulanya..manis nya
yg garamnya... alahai masin panggg

seb baek la berkesan la jugak petua 2..
sejak dari 2, bila ja aku nk tumbuk sambal belacan
aku pakai protection sket
mcm ni ha..
hehe
so kepada gadis2 yg nk tumbuk sambal belacan,
ni petua kalo sambal masuk mata
makan la secubit k 2 cubit k GARAM ok?
insya-Allah
lega la pedih 2..
aku jugak penah baca, nk elakkan pedih mata jd lg pedih, jd lg teruk la 2..
jgn basuh mata 2..
sebab nti air 2 akan mengalir ke seluruh bhgian mata kita
so kita akan rasa lg pedih la..
tp kdg2 aku basuh gak
rasa x puas kan?
tp aku basuh only after aku telan garam..
meaning time pedih mata 2 da rasa ilang sket..

mcm ni la rupa sambal belacan aku..
sket2 la sama..
hehe


No comments:

Post a Comment