Monday, February 21, 2011

Gelak Geli Chiko with Choki

apa benda chiko choki nih??
aku memang x penah citerkan yang sebenarnya
aku nih ada pets dalam umah
chiko and choki ialah binatang dari species hamster..
tadaa..introducing them..


susah tau nk amik pic lepa dua ekor nih
memang binatang bangsa nih stail tak reti duduk diam pun
geram gila dengan 2 ekor nih
orang dok wat photoshoot nih, lepa nak cedik-cedik plak!

asalnya lepa 2 ekor ni adalah jantan
sebab aku memang request kat petshop tuh nak 2 ekor jantan ye..
nak kenal pasti sendiri macam x bapa nak kenal la plak
aku xmo nanti kalo beli sepasang jantan betina
tak pasal-pasal plak aku nih jadi peternak hamster plak kan
sebab before aku membeli nih, aku da search serba sedikit pasal haiwan nih
katanya, haiwan nih memang sangat cepat membiak..
jadinya, aku pun xmau la beli sepasang hamster..

tapi, setelah membeli selama few months nih
aku rasa yang si chiko adalah betina
ntah aku rasa ja
sebab dari perlakuan si choki towards si chiko
perlakuan apa?
pk sendiri la yea..
hehe
n after membelek-belek their private part aku asa
they both have different stail of that things..
serius lain gila kot..


kenapa baru aku sedar?
yang lepa dua nih berbeza?
sebab aku baru ja berjinak-jinak nak pegang lepa nih
before nih memang tak la..
tak berani sebab lepa asyik nak menjerit..
eeeee....geram!!
tapi sekarang nih lepa dah kenal kot bau tgn aku nih
sebab lepa dah tak lagi menjerit...
hehe

cuba tengok aksi-aksi binatang comel nih
yang sempat aku snap..

nih chiko tengah ber- wheely..

si chiko lagi tgh ber-relax2, sambil mengunyah

aksi-aksi tidur yang super cute!


2 ekor hamster yang gelojoh..
hehe
lepa tengah makan kacang tanah yang diblend kan
kacang 2 sebenarnya nak dibuat kuah kcg
tp da rezeki lepa kot..
suka plak 2 ekor tuh makan kekacang tuh!

ni plak aksi comel tgh minum air..
comel kn?


yg pic nih plak aku nak tunjuk kan yang binatang 2 ekor nih
memang adalah spesies penggerit!!!
suma benda yang ada dlm cage tuh nak digerit..
serombong umah kecik dlm cage tuh pun turut jd mangsa ye..
n 4 ur info, aku baru ja bela lepa nih
tak masuk 2 bulan pun lagi
tgk la keadaan sangkar tuh..

tapi nasib baek la lepa nih super lucu!!
sebab tuh la aku sanggup tahan ngan karenah lepa nih
dah la penggerit, malam2 kecoh 1 rumah!
bising tau tak..
dok gerit2 palang cage2 tuh!
aiyoo...
hehe

so bagi sesapa yang rasa nak bela hamster 2..
kena la ada rasa sabar yang tinggi ye..
dalam mengendalikan species hamster nih
contohnya, cage nak kena bersih selalu
lepa pun nak kena main selalu-selalu jugak
x bole biar je, nti lepa stress..
hehe
las word from me..
think twice before you making d decision!

No comments:

Post a Comment