Saturday, March 19, 2011

Man Raja Lawak 5..

salam tengahari..
da makan k belum ampa2 suma?
aku da makan
hehe
da kenyang perut
suka ati..
mata pun kuyu ja
so before aku tergolek
aku nak catat-catit 1 post

merapu meraban ja aku nih
ari nih aku nak citer pasal
produk baru keluaran program tv swasta
iaitu
MAN..
kenal tak?
ala, pemenang yg baru dinobatkan sebagai
Raja Lawak Musim 5
ha ni la muka si MAN tu


seronok la MAN tuh
dapat adiah berlonggok2
yg penting dwet tuh
RM100 000 dia bawa blk
x payah nak kongsi2 plak tuh
dgn segala brg2 letrik
huh masyukkkk..
tak lupa juga naib juara dia geng R2
dan juga geng Balas
aku asa masing2 dapat adiah yg lumayan
dan setimpal la

bagi aku kemenangan Man memang dah dijangka
sebab Man nih memang ramai fan pun
bila buka page raja lawak kat fb tuh
penuh komen-komen +ve yg Man dapat
even pada mulanya Man berada pada tangga terakhir
tp ternyata Man mampu mengetuai kedudukan carta tuh pada akhirnya
bravo Man!

nih komen aku plak
Man memang layak jadi juara raja lawak
kalo kita adili contest nih pada malam tuh ja
kalo tgk performance Man malam tuh
memang layak la
masa segmen freestyle bagus
n masa segmen musical pun bagus
compare to other groups
R2 hanya lawak time freestyle
Balas hanya wat aku gelak time musical
2 pun tak bapa nak gelak la..
so memang Man layak menang time tuh

kalo kita judge on overall performance plak
dari minggu 1 hingga minggu last
aku asa Jozan patut menang
hahaha
seriusly, aku tunggu tiap2 mlm jumaat hanyalah
semata-mata nak tgk lepa 2..
selalunya kalo program len, time host cakap
mesti aku alih channel len
tp yg ni, terikat pulak
bukan nak ckp besar k apa
tp nih hanyalah pandangan aku lah
sapa2 yg tak berkenan
move aside k?

performance raja lawak 5 season nih agak merundum
overall skali
kalo kita compare dgn suma season
memang..
rasanya ntah..mcm juri salah pilih pun ada..
kalo dulu, bila time final, aku rasa teruja gila
sampai xtau nak pilih sapa nak jd juara
tp kali nih, mcm 3 3 tak memenuhi kriteria sgt
nak gelak pun mcm kena paksa ja..

bg aku
performance yg plg hebat
yg betul2 wat aku gelak guling2
is time Balas wat lawak guna barang tuh
yg tuh ja..
tp yg xbrapa suka geng Balas nih
lepa slalu guna lawak lucah
selalu sgt
org naik boring dowh..
Man plak, bukannya tak lawak
tp dia cam selalu guna lawak majalah
mcm xda originality
sesuatu lawak tuh xkan jadi lawak kalo kita da sering dgr kan?
R2 pun okay gak, tp seseketika ja
kdg2 lawak, kdg2 suam2 kuku ja
lawak lepa mcm x bapa nak sampai
Nazmi pada mulanya best
tp makin lama makin merapu
same goes with epi
yg lain tuh besa2 ja la..

tp apa2 pun Man layak la jadi juara
cuma apa yg aku harapkan
nenanti Man jgn la dok celup lagi
lawak2 majalah tuh
be original k, cik Man
hehehe

pada team astro
raja lawak 6 nti
wat tapisan byk kali sket ye..
make sure suma peserta lawak2 blaka
n 1 more thing
juri tuh, tak payah la nak ikut saranan 1 Malaysia sgt
sampai aku pun kdg2 garu kepala..
juri pun bw peranan jugak
suma teguran, nasihat, kritikan
akan menjadikan peserta2 lebih berdaya maju..
chewaah..

mungkin
ada antara ampa yg ckp
'ishkk, byk komen sgt aih, awat hg ja x masuk raja lawak?'
aku x mo la masuk, sebab aku tau kemampuan aku sendiri
hehe
aku x lawak pun
kalo nak cari org yg lawak2
p cari peserta2 audition mentor
had tu memang pelawak2 belaka!
hahaha





1 comment: