Monday, March 14, 2011

Kawin Time Cuti Skolah..

suspens tak baca title post nih???
hehe
tak da angin, tak da ribut
tup tup kuar post
kawin time cuti skolah
bukan aku la yg nak kawin
juz terlintas benda nih..

seperti yang kita sedia maklum kan
sekarang nih adalah time cuti sekolah
aku pun br ja sedar..
ketinggalan kan aku nih?
hehe
yelah
kan da lama tinggal zaman persekolahan nih
mana nak sedar dah kan
tup-tup pusing kanan-kiri
da banyak khemah2 kenduri tercatuk sana sini..
hehe
time tuh baru terpikir
nih mesti da sampai musim school holidays!

aku selalu hairan kenapa selalunya kenduri kawin
akan dibuat pada musim cuti skolah????
tak semua la tp mostly org akan buat time tuh..
?????
pasaipa ha?
padahal yg cuti time tuh
kebanyakannya tak da kaitan langsung dgn perkahwinan tuh
bebudak skolah kan..
bukannya lepa nak kawin
n also turut bercuti opkos la para cikgu lepa2 tuh
yg manusia2 lain semuanya masih bekerja
termasuklah pasangan memperlai tuh..
jadi kenapa time cuti sekolah
jugaklah menjadi pilihan
untuk diadakan majlis kawin tuh..
kalo pasangan memperlai tuh adalah pasangan cikgu
aku pahamlah kenapa
time cuti skolah lah will be d perfect time kn..

bila da semua org nak wat kenduri time tuh
mulalah masalah2 kecik besar akan timbul
antaranya...
1) dalam 1 ari akan ada 2, 3 kenduri
jadinya kita terpaksa spare perut luas2 untuk attend kenduri2 tuh
ada gak yg akan end up dengan unattendable kenduri
ada gak yg akan termakan hati
2) jammed dekat jalan
confirm2 lah, kalo time cuti skolah ja, jalan mesti jam
dah org suma rushing nak k kenduri..hehe
3) terpaksa berebut cuti tahunan
nih untuk yg bekerja lah, kenalah amik cuti time nih,
dah ada family member yg kenduri kan
4) perebutan dewan, brg2 kenduri, also persiapan pengantin
ini selalunya apply untuk pengantin dari org kebanyakan la..mcm kita2
hehe..kalo mizz nina tuh cnfirm2 la xda nya nak berebut dgn org
bapak dia boleh provide suma ,specially made lagi!
yg kita nih, confirm la nak menyewa ja kan..
bj2 kawin, pelamin, ala suma2 tu lah
5) budak2 akan masam muka
tau x kenapa? hehe. nih slalu jd kat aku dulu2 la.
yelah, bila da kenduri, msti suma org, including parents kita akan fokus
on the kenduri kan..buat segala mcm preparation
yg kids pulak bila holidays je, what to expext, other than vacation???
jadinya cuti tuh kita juz berehat kat umah ja
or jadi budak suruhan time kenduri kawin
hehe

aku sebenarnya xda la masalah sangat dgn kenduri kawin nih
sebab aku tak berniat nak kawin lg dlm ms terdekat nih
hehe
aku pun memang jarang attend kenduri2 kawin nih
kalo aku attend pun, mesti kenduri kawan2
or kenduri sedara yang terdekat ja
yg lelain tuh, belum tergerak nak pegi
tp dalam kemalasan aku untuk pergi kenduri tuh
cuti nih, dah 2 kenduri kawin aku attend tau..
bukan apa, kena gak pegi 1 2 kenduri
juz like my late mother always said...
kalo kita tak pergi kenduri org,
nti bila time kita org pun naik malas gak nak pergi

sebab aku malas nak pergi pulak
1) panas
kenapa selalu kenduri kena wat time lunch..
kenapa tak time pas working hour ja..
2) ramai org
aku mmg tak gemar sgt tempat ramai org nih
satgi kuar la mcm2 citer
nak tanya tu lah
nak tanya ni lah
3) susah nak parking
kalo buat kat kwsn umah, mmg payah nak cr parking
lain la kalo umah besar kan
so, cr la dewan ye para pengantin..
kalo umah ada payah nak parking keta
4) diet
ye k? tp memang hancur la diet kalo p kenduri
macam2 ada..dr segala bubur, laksa, pasembor, ais kcg
tuh tak termasuk main menu
nasi briyani la, tomato la, minyak lagi
also sekarang nih, kenduri byk bagi goodie bag
mcm2 ada dlm tuh
kaya kan org malaysia skarang nih!

nak letak gak
pic amik berkat org kawin
hehe

p/s.. kenduri kawin aku akan diadakan pas working hour
smpai kol 9 mlm...
hehe


No comments:

Post a Comment